- Locatie
Digitaal
- Voorzitter
- M.B.M. Jansen
- Agenda documenten
Uitzending
Agendapunten
-
1Opening en vaststellen agenda
-
2
Gelegenheid voor inwoners om zich tot de commissie te richten over geagendeerde en niet-geagendeerde onderwerpen die tot de competentie van de commissie behoren.
-
3
De commissie wordt gevraagd de besluitenlijst van de vergadering van 19/26 mei jl. vast te stellen.
Bijlagen
-
4
De commissie wordt gevraagd de planningslijst en lijst toezeggingen en moties vast te stellen. De planningslijst is hierbij gevoegd. De moties en toezeggingen kunt u raadplegen in het RIS (Raadsinformatiesysteem) in iBabs.
Bijlagen
-
5
De raad wordt voorgesteld:
1. De jaarstukken 2020 vast te stellen;
2. Kennis te nemen van het accountantsverslag van Stolwijk & Kelderman en de reactie van het college op dit verslag;
3. Voor de resterende uitvoeringskosten van de TOZO van € 217.313 een nieuwe bestemmingsreserve te vormen en dit bedrag toe te voegen;
4. Het restant van het voordelige resultaat 2020 van € 5.350.460 toe te voegen aan de algemene reserve.
Portefeuillehouder: Nanne van Dellen
Bijlagen
-
6
De raad wordt voorgesteld:
1. in te stemmen met de inhoud en de voorstellen zoals deze zijn opgenomen in de Kadernota 2022-2025;
2. een bestemmingsreserve afschrijvingslasten locatie Vestersbos in te stellen;
3. de Kadernota 2022-2025 vast te stellen.
Portefeuillehouder: Nanne van Dellen
Bijlagen
-
7
Er is een brief voor de raad ontvangen van MKB Zevenaar, Initiatiefgroep Raadhuisplein en Stichting Activiteiten Zevenaar over het amendement herstelplan (parkeren). De brief heeft op de lijst ingekomen stukken van de vergadering van 2 juni jl. gestaan. De brief kan meegenomen worden in de beraadslagingen.
De raad wordt voorgesteld:
1. In te stemmen met bijbehorend voorstel dat ziet op de uitvoering van amendement 9 behorende bij raadsvoorstel INT/20/0980451. Het gaat hierbij om een pakket van maatregelen met een totaalbedrag van € 1.005.000,-.
2. Het college te mandateren om voor het resterende bedrag binnen amendement 9 de maatregelen te laten nemen die passend zijn voor het sociaaleconomisch herstel.
Portefeuillehouders: Nanne van Dellen en Belinda Elfrink
Bijlagen
-
8
De raad wordt voorgesteld om:
1. De Nota Grondbeleid Gemeente Zevenaar 2021 vast te stellen;
2. De Nota Grondbeleid gemeente Zevenaar, vastgesteld op 11 januari 2012, in te trekken.
Portefeuillehouder: Nanne van Dellen
Bijlagen
-
9
De raad wordt voorgesteld om:
1. Op grond van artikel 4 van de Wet voorkeursrecht gemeenten (Wvg) percelen, gelegen in het gebied ‘BusinessPark 7Poort II’ te Zevenaar, aan te wijzen als gronden waarop de artikelen 10 tot en met 15, 24 en 26 van de Wvg van toepassing zijn. De percelen zijn aangegeven op het bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte grondplantekening “Wvg BusinessPark 7 Poort II” met nummer 373.21.8039-GPN001 d.d. 17 mei 2021 en op de percelenlijst, waarop zijn vermeld de in de aanwijzing opgenomen percelen, de grootte van deze percelen en de namen van de eigenaren van deze percelen en van de rechthebbenden op de daarop rustende beperkte rechten, een en ander naar de rechtstoestand van (volledig bijgewerkt t/m) 11 mei 2021 respectievelijk 12 mei 2021;
2. De onder 1 bedoelde percelen aan te wijzen ten behoeve van de realisatie van de toegedachte bestemming ‘Bedrijventerrein met bijbehorende voorzieningen’, zoals (indicatief) aangeduid op de zaaknummer Z/21/390118 pagina 2 van 8 kaarten op pagina 62 en 92 in de door de raad op 20 februari 2013 vastgestelde ‘Structuurvisie Zevenaar 2030’;
3. Dit besluit te nemen ter bestendiging van het besluit van 25 mei 2021 van het college van burgemeester en wethouders van Zevenaar, welk besluit van rechtswege vervalt, zodra dit raadsbesluit rechtskracht heeft;
4. Dat dit besluit een maximale werkingsduur heeft van drie jaar, tenzij voordien een bestemmingsplan (of na inwerkingtreding van de Omgevingswet een omgevingsplan) is vastgesteld dat kan dienen als grondslag voor continuering van het voorkeursrecht;
5. Dit besluit te publiceren in de Staatscourant van 8 juli 2021, kenbaar te maken conform de eisen welke artikel 7 lid 1 en 2 van de Wvg stelt en te registreren in het kader van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen, zodat het voorkeursrecht met ingang van 9 juli 2021 rechtskracht heeft.
Portefeuillehouders: Nanne van Dellen en Belinda Elfrink
Het college heeft geheimhouding gelegd op 3 bijlagen:
• Ontwikkelingsperspectief BusinessPark 7Poort II
• Grondexploitatieberekening 7Poort
• Presentatie d.d. 26 mei 2021 Plancapaciteit 7Poort II
De gemeenteraad dient de geheimhouding in de eerstvolgende raadsvergadering (7 juli) te bekrachtigen. Een raadsvoorstel en -besluit daartoe is hierbij gevoegd. De stukken liggen ter inzage bij de griffie. Voor het inzien van de stukken, gelieve van tevoren een afspraak met de griffie te maken.Bijlagen
-
10
De raad wordt voorgesteld:
1. in te stemmen met het definitief herinrichtingsontwerp van het Raadhuisplein;
2. kennis te nemen van de ontvangen suggesties na de gegeven presentatie van het concept herinrichtingsontwerp en de wijze waarop met de suggesties is omgegaan;
3. het uitvoeringskrediet van € 650.000,- beschikbaar te stellen voor de uitvoeringsfase.
Portefeuillehouder: Hans Winters
Bijlagen
-
11
De raad wordt voorgesteld om:
1. Het bestemmingsplan ‘Uitmeentsestraat 4 Giesbeek’ ongewijzigd vast te stellen, zowel in papieren vorm als digitaal, overeenkomstig de daartoe behorende verbeelding, regels en toelichting;
2. Geen exploitatieplan als bedoeld in artikel 6.12 van de Wet ruimtelijke ordening vast te stellen.
Portefeuillehouder: Hans Winters
Bijlagen
-
12
De raad wordt voorgesteld geen zienswijze in te dienen op de Begroting 2022 van Reinigingsdienst De Liemers.
Portefeuillehouder: Carla Koers-de Graaf
Bijlagen
-
13
Vanwege de importantie en impact van dit ruimtelijke project staat dit onderwerp als terugkerend onderdeel op de agenda. De portefeuillehouders informeren de commissie op hoofdlijn over de ontwikkelingen, voor de commissie is er gelegenheid tot het stellen van vragen en het voeren van onderling overleg.
-
14
Vanwege de importantie en impact van dit project staat dit onderwerp als terugkerend onderdeel op de agenda. De portefeuillehouders informeren de commissie op hoofdlijn over de ontwikkelingen, voor de commissie is er gelegenheid tot het stellen van vragen en het voeren van onderling overleg.
-
15
De leden van de commissie kunnen agendaverzoeken aan de commissie voorleggen. Door de fractie van het CDA is bijgevoegd punt van orde/agenderingsverzoek inzake de verstedelijkingsstrategie ingediend. In deze vergadering wordt het onderwerp nog niet inhoudelijk besproken, maar wordt bij de overige fracties gepeild of, wanneer en op welke wijze het onderwerp geagendeerd kan worden. Het college heeft inmiddels aangegeven dat ze hiervoor in september/oktober een informatieavond willen beleggen. Het punt van orde kan dan met het akkoord vanuit de commissie vervolgens voorgelegd worden aan de agendacommissie.
Bijlagen
-
16
Gelegenheid voor de portefeuillehouders om korte actuele en urgente mededelingen te doen.
-
17
De leden van de commissie kunnen vragen stellen aan de portefeuillehouders.
-
18
Zevenaar, 4 juni 2021
Namens de Agendacommissie,
Ellen Hondelink-Rinsma, commissiegriffier